Wywiad z Pawłem Mazikiem

1. Na początku pragnę Ci pogratulować wyników, jakie zdobyłeś w poszczególnych startach. Jak udało Ci się osiągnąć takie wyniki??

Jeżeli chodzi do zajęcie podium to niestety jeszcze na nim nie stanąłem, ale otarłem się o nie już kilka razy, czasem ze stratą setnych sek. a czasem kilkunastu. Wierzę jednak, że nadejdzie w końcu dzień kiedy na nim stanę. 

 

 

2. W ilu Popularkach/Imprezach Sportowo-Rajdowych brałeś udział i z jakim rezultatem?

Startów było już około, myślę 15stu w tym trzy NU. Dwa ze względu na awarię a trzeci na błąd i zbyt szybkie najechanie szykany co skutkowało uszkodzeniem zawieszenia i wycofaniem się z imprezy.

 

3. Powiedz mi skąd wzięło się Twoje zainteresowanie rajdami, od czego zaczęła się ta przygoda?

Zainteresowanie wzięło się od najmłodszych lat. Wiem, że jeszcze słabo jeździłem rowerem, ale już nim dojeżdżałem do OS-u żeby zobaczyć jak jeżdżą fachowcy tej dyscypliny. 

 

4. Gdzie (w jakim rajdzie/kjs'ie) pierwszy raz wystartowałeś? Czym? Kiedy? I jakie miałeś wrażenia?

Pierwszy mój start odbył się Peugeotem 205, 1.4 auto zakupione bardzo niskim budżetem  Wystartowałem nim w "Austeria Krokus" zająłem drugie od końca, co zmotywowało mnie do pracy nad stylem jazdy i techniką.Było to chyba w 2011r.

 

5. Co sprawiło, że właśnie zdecydowałeś się właśnie na rajdy?

Czemu rajdy? bo każdy z Nas coś kocha, ja kocham adrenalinę, lubię trochę ryzyko a jak wiadomo w tym sporcie idzie to w parze, oczywiście nie igram z losem, ale gdy połączymy to wszystko do kupy, daje nam to niesamowite odczucia, odczucia o których inni mogą tylko marzyć. Starty w Rajdach były od zawsze dla mnie marzeniem. A marzyć  to  realizować.

 

6. Jaka jest według Ciebie rywalizacja w zawodach dla kierowców bez licencji?

Rywalizacja na poziomie amatorskim jest taka sama jak w zawodowym tylko tylko z mniejszym doświadczeniem i budżetem, Każdy z Nas chce wygrać, każdy z Nas ma w sobie wolę walki, dzieli nas różnica sprzętu i umiejętności którymi dysponujemy. Zawsze jest fajnie, jest pomoc, jest rywalizacja, jest i przyjaźń. o mniej przyjemnych nie ma sensu mówić.

 

7. Które z dotychczasowych zawodów najbardziej Ci się podobało i dlaczego?

Najlepszą imprezą jaką udało mi się pojechać jest Rally Masters, bardzo medialna impreza i zorganizowana na bardzo wysokim poziomie. Duża rywalizacja i start kierowców z RPP motywował.

 

8. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć by wystartować w rajdach „amatorskich”?

O kosztach ciężko powiedzieć, to zależy od tego jakim sprzętem dysponujemy, powiem tylko, że kiedyś moje koszta były zdecydowanie mniejsze do czasu zmiany auta, w tej chwili zrobiło się zdecydowanie drożej. Auto wymaga dokładniejszej obsługi i więcej serca.

 

9. Jak wyglądają Twoje przygotowania do poszczególnych zawodów?

Przygotowanie... tutaj jest problem, ponieważ przygotowanie to jedynie samochodu , ja nie mam niestety czasu by trenować, poza tym Autko jest tak zmodyfikowane, że oszczędzam jego serce wiadomo, że o serduszko trzeba dbać.

 

10. Jak często udaje ci się trenować przed zawodami?

No właśnie jak wspomniałem wyżej, ciężko jest z trenowaniem, jedyny trening to próby po ustawieniach czy wszelkich naprawach. 

 

11. Czym startujesz, oraz jakie modyfikacje ma przeprowadzony samochód?

Broń na sezon 2014 to Fiat CC 1,2 16V ITB Mody...  "fabryczna "siedemsetka" " Silnik jest nieco zmodyfikowany a więc: 4 przepustnice GSXR  Wtryski Leon 1,8 Cupra, program, kolektor wyd. 4,2,1 wydech obliczany 3" Głowica max obrobiona, wałki Kałuża, oczywiście wszystko wyważone, skrzynia 6 speed, klatka baran, fotele MIRCO RS1 i kilka innych drobnych modów (tajemnica) moc szacowana ok. 130KM.

 

12. Czy jest coś co chciałbyś zmienić w zawodach w jakich dotychczas startowałeś, zarówno w tych organizowanych przez PZM, jak i w tych przez osoby prywatne?

Zmieniłbym Ceny, ale zdaję sobie sprawę że i w tych org. przez PZM czy prywatnych wszystko kosztuje i pochłania wiele czasu i finansów, dlatego też dziękujemy organizatorom za chęci i poświęcenie. Aczkolwiek zmieniłbym jednak coś, mianowicie pachołki na odcinki.

 

13. Jak porównałbyś poszczególne cykle w których startowałeś?

Nie porównuję, jeżdżę dla przyjemności, uczę się i czerpię tą przyjemność. 

 

14. Czy jakiś kierowca jakoś szczególnie wpłynął na Twoje starty, może masz jakiegoś idola którego naśladujesz, bądź chciałbyś naśladować?

Na pewno jak większości imponował mi Śp. M. Bublewicz i J. Kulig jednakże w tej chwili Ideałem jest chyba Tomek Kuchar, i jego luz, dobrze jeździ po mimo wieku w jakim jest i sprzętu którym dysponuje w stosunku do reszty stawki. Nie muszę chyba mówić, że Daniel jest z Bielawy tak jak i ja więc co tu dużo mówić.

 

15. Jakie są Twoje marzenia, jako uczestnika imprez rajdowych?

Marzy mi się start w rajdzie Świdnickim, chociaż ten jeden jedyny raz. 

 

16. Jak Twoim okiem wyglądają relacje między zawodnikami, a także między zawodnikami a organizatorami?

Relacje są zawsze na poziomie sportowym, mniej lub więcej ale są  no coment  Oby nie było gorzej. Nie upalać!!!! 

 

17. Czy starty w rajdach są jedynym sportem jaki uprawiasz?

Tak rajdy to jedyny sport który mnie interesuje i uprawiam.

 

18. Czy posiadasz sponsora i w jakim stopniu pomaga Ci on w startach?

Tak, ja na szczęście mam siedmiu sponsorów, co daje mi pomoc w pokryciu finansowym startów. Euro-Auto Weselski, Jacek Skubisz, Skup Aut, Jol-Lak, Auto Land, Auto Ekspert, Handel centrum, dzięki tym firmom  mam możliwość realizować swoje marzenia, dziękuję.

 

19. Czym zajmujesz się prywatnie?

Prywatnie... pomijając to, że pracuję w warsztacie samochodowym  do tego jeżdżę figurowo  na sankach.

 

pozdrawiam i dziękuję

Paweł Mazik.

 

fot. P. Puchalski
fot. Magdalena Zielińska
fot. Piotr Plezia
fot. Grzegorz Reda

 

 

Cykliczne Zawody

Kącik Czytelnika

 

Patronujemy:

  

Wspierają nas:

Dział multimedia współtworzą:

  
  

Współpracujemy: