Wywiad z Michałem Węglowskim

1. Na początku pragnę Ci pogratulować wyników, jakie zdobyłeś w poszczególnych startach. Jak udało Ci się osiągnąć takie wyniki??

Bardzo dziękuje. Dobre wyniki nie przyszły od razu, potrzebne były kilometry, sporo przejechanych imprez i to teraz procentuje.

 

2. W ilu Popularkach/Imprezach Sportowo-Rajdowych brałeś udział i z jakim rezultatem?

 Do tej pory około 50 imprez. Były zwycięstwa, miejsca na podium, ale też i rozczarowania i porażki. Taki jest ten sport.

3. Powiedz mi skąd wzięło się Twoje zainteresowanie rajdami, od czego zaczęła się ta przygoda?

Od dziecka miałem benzynę we krwiJ

4. Gdzie (w jakim rajdzie/kjs'ie) pierwszy raz wystartowałeś? Czym? Kiedy? I jakie miałeś wrażenia?

Niskie Łąki CUP Fiatem Cinquecento, którym startuję zresztą do dzisiaj.

5. Co sprawiło, że właśnie zdecydowałeś się właśnie na rajdy?

Trzeba realizować swoje marzenia, starty sprawiają mi ogromną radość, dają duża dawkę adrenaliny, bez której nie wyobrażam sobie życia.

6. Jaka jest według Ciebie rywalizacja w zawodach dla kierowców bez licencji?

Rywalizacja jest zacięta, wielu zawodników spokojnie poradziłoby sobie w rajdach wyższej rangi.

7. Które z dotychczasowych zawodów najbardziej Ci się podobało i dlaczego?

Myślę, że startem który wspominam najlepiej była Fregata Trophy, w arcytrudnych warunkach, po kultowej trasie Lubachów-Zagórze Śląskie.

8. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć by wystartować w rajdach „amatorskich”?

Koszty przygotowania samochodu+koszty paliwa+wpisowe. Nie licząc przygotowania samochodu w moim przypadku koszt startu np. Fregata Trophy to ok. 300 zł.

9. Jak wyglądają Twoje przygotowania do poszczególnych zawodów?

Przygotowanie samochodu, sprawdzenie cisnienia w oponach, sprawdzenie stanu płynów i wiele innych rzeczy.

10. Jak często udaje ci się trenować przed zawodami?

Właściwie to w ogóle nie trenuje.

11. Czym startujesz w sezonie 2014, oraz jakie modyfikacje ma przeprowadzony samochód?

Startuję Fiatem Cinquecento 1.1, w samochodzie mam klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe, pasy szelkowe, sportowy wydech. Zawieszenie to amortyzatory przód Bilstein b4, tył Kayaba, sprężyny Eibach, na poliuretanach. W silniku zmieniona jest głowica (od 1.2 8v) wałek rozrządu, oraz przepustnica. Skrzynia biegów niestety cały czas pozostaje seryjna z długimi przełożeniami.

12. Czy jest coś co chciałbyś zmienić w zawodach w jakich dotychczas startowałeś, zarówno w tych organizowanych przez PZM, jak i w tych przez osoby prywatne?

Zawsze coś można poprawić, ostatnio często startuję w imprezach prywatnych i mam o nich bardzo dobre zdanie.

13. Jak porównałbyś poszczególne cykle w których startowałeś?

W różnych cyklach już startowałem i każdy cykl miał swoje plusy i minusy. Na pewno wartym polecenia jest cykl imprez organizowanych przez Walim Rajdowy, czyli ściganie po górach, po kultowych oesach (pozdrowienia dla Waldka i Jarka oraz i całej walimskiej ekipy) jak i cykl rozgrywany na wrocławskim Torze Redeco, czyli WLTA/WLR i tutaj wielkie ukłony w stronę Mikołaja Kwiatkowskiego i jego ludzi, bo wychodzi im to rewelacyjnieJ

14. Czy jakiś kierowca jakoś szczególnie wpłynął na Twoje starty, może masz jakiegoś idola którego naśladujesz, bądź chciałbyś naśladować?

Jest ich kilku: Janusz Kulig, Krzysztof Hołowczyc, Mariusz Pelikański oraz Petter Solberg. Teraz doszedł do tego grona Robert Kubica, któremu mocno kibicuje.

15. Jakie są Twoje marzenia, jako uczestnika imprez rajdowych?

Moje marzenia to starty w Rajdowym Pucharze Polski.

16. Jak Twoim okiem wyglądają relacje między zawodnikami, a także między zawodnikami a organizatorami?

Między zawodnikami jest wspaniała rodzinna atmosfera. Między organizatorami a zawodnikami także jest ok, ale zdarzają się też nieprzyjemne sytuacje.

17. Czy starty w rajdach są jedynym sportem jaki uprawiasz?

Lubię biegać, jeździć na rowerze. Jednak rajdy to moja największa Pasja.

18. Czy posiadasz sponsora i w jakim stopniu pomaga Ci on w startach?

Sponsora niestety nie posiadam, ale mam wielkie wsparcie wujka, który prowadzi warsztat samochodowy i zawsze w razie potrzeby bardzo mi pomaga reanimując auto.

19. Czym zajmujesz się prywatnie?

Studiuję Mechanikę i Budowę Maszyn i pracuję.

20. Jakie masz plany na nowy sezon, oraz kolejne?

Plan na sezon 2015 jest bardzo ambitny, jeden start w prawdziwym rajdzie w Czechach, musi się udać!

 

fot. Stefan Wyszyński
fot. Adam Węglowski
fot. Wojciech Panek
fot. Damian Domagała

Cykliczne Zawody

Kącik Czytelnika

 

Patronujemy:

  

Wspierają nas:

Dział multimedia współtworzą:

  
  

Współpracujemy: