Wywiad z Jackiem Oryńskim

  1. Na początku pragnę Ci pogratulować wyników, jakie zdobyłeś w poszczególnych startach. Jak udało Ci się osiągnąć takie wyniki??
    Największy wpływ na osiągane wyniki miała moja żona Jola to ona namówiła mnie na zakup Hondy CRX co okazało się najlepszym wyborem.
  1. W ilu Popularkach/Imprezach Sportowo-Rajdowych brałeś udział i z jakim rezultatem?

Było tego od liku. Imprez zaliczyłem w granicach 60 z czego 40 zakończyłem na podium.

Największy sukces zdecydowanie mistrzowski tytuł Walim Trophy i V-ce Mistrzostwo Gór Sowich w Klasie 4 -1600ccm.

  1. Powiedz mi skąd wzięło się Twoje zainteresowanie rajdami, od czego zaczęła się ta przygoda?

Rajdy były w domu od zawsze mój Tato startował w rajdach na poziomie RSMP. Początkowo było to przeszkadzanie Tacie i „ogladarka” potem przyszedł czas na Karting.

  1. Gdzie (w jakim rajdzie/kjs'ie) pierwszy raz wystartowałeś? Czym? Kiedy? I jakie miałeś wrażenia?

Nie licząc kartingu to pierwszy start zaliczyłem Hondą Civic 1,4 w imprezie Charytatywnej dla Tomka Harczuka. Wrażenie nie były jakieś spektakularne gdyż startowałem na torze który doskonale znałem ze startów w Kartingu (Niskie Łąki) wynik jak na sprzęt był zadowalający, i radość z pomocy była najważniejsza

  1. Co sprawiło, że właśnie zdecydowałeś się właśnie na rajdy?

Od zawsze marzyłem o startach w rajdach myślę, że największy wpływ na mój wybór miał Tato.

  1. Jaka jest według Ciebie rywalizacja w zawodach dla kierowców bez licencji?
    Rywalizacja na amatorskim poziomie jest na prawde bardzo zacięta, w mojej klasie jeździ bardzo dużo szybkich zawodniczek i zawodników poziom jest bardzo wyrównany. A atmosfery mogą pozazdrościć nam zawodnicy z wyższych szczebli rywalizacji

 

  1. Które z dotychczasowych zawodów najbardziej Ci się podobało i dlaczego?

Zdecydowanie na pierwszym miejscu Walimska Jesień pierwszy raz rozgrywana w Sierpnicy. A dlaczego? Bo był to mój pierwszy prawdziwy odcinek specjalny w życiu. I zakończenie zawodów Na Walimskich Patelniach połączone z nadaniem Nazwy tej ulicy imienia Janusza Kuliga.

  1. Z jakimi kosztami trzeba się liczyć by wystartować w rajdach „amatorskich”?

Zawsze będzie za mało J ale na poważnie to do samego startu wystarczą pieniądze na paliwo i wpisowe ( od 80 zl MiniMax Legnica do 250 - 300 zł Imprezy KJS organizowane przez Automobilkluby np. Lew Kłodzki, Rallymasters)

  1. Jak wyglądają Twoje przygotowania do poszczególnych zawodów?

Przegląd samochodu, zapoznanie się z onboardami jak są dostępne. Przygotowanie właściwych opon, ewentualni montaż dodatkowych Lamp.

     10. Jak często udaje ci się trenować przed zawodami?

Niestety na trening praktycznie nie ma środków i/lub czasu, więc zawody o mniejszym znaczeniu dla mnie traktuje jako trening i sprawdzenie samochodu.

     11. Czym startujesz oraz jakie modyfikacje ma przeprowadzony samochód?

Samochód to Honda CRX z silnikiem D16Z5 (bez Vtec-a). Jeśli chodzi o Silnik to jest to „seria z wydechem” około 150 KM dodatkowo auto wyposażone jest w klatkę bezpieczeństwa, Zawieszenie Bilstein fotel Kubełkowy pasy szelkowe 6pkt i kilka nalepek, które na pewno dodają mocy :D

     12. Czy jest coś co chciałbyś zmienić w zawodach w jakich dotychczas startowałeś, zarówno w tych organizowanych przez PZM, jak i w tych przez osoby prywatne?

W zawodach PZM-otowski przede wszystkim podejście do zawodnika obecnie w większości przypadków niestety zawodnik traktowany jest jak zło konieczne. W zawodach „prywatnych” są niestety niebezpieczne sytuacje związane z zabezpieczeniem trasy i to chyba największa bolączka.

     13. Jak porównałbyś poszczególne cykle w których startowałeś?

Startowałem w różnych cyklach miedzy innymi Rajdowe Mistrzostwa Wrocławia, Mistrz Kierownicy Walimskiej Okolicy, Mistrzostwa Gór Sowich i WLTA/WLR każdy z nich oferuje coś innego i tak:

- Rajdowe Mistrzostwa Wrocławia - Bardzo fajna impreza dla początkujących zawodników, zwykłe autko plus kask i możemy się ścigać.

- Mistrz Kierownicy Walimskiej Okolicy i Mistrzostwa Gór Sowich – oferuje nam kultowe fragmenty odcinków znanych z rajdu Elmot i Rajdu Polski, ale wymagane jest wyposarzenie zgodne z załącznikiem „J” kubły klatka itp.

WLTA /WLR – Nowatorskie połączenie Time Attack-u i Rajdowej regularności ( dwie klasyfikacje) polecam ze względu na bardzo silną konkurencję, dopuszczone do startu są samochody seryjne.

     14. Czy jakiś kierowca jakoś szczególnie wpłynął na Twoje starty, może masz jakiegoś idola którego naśladujesz, bądź chciałbyś naśladować? 

Od zawsze Carlos Sainz i Colin Mcrea, raczej koncentruje się na stopniowym poprawianiu swoich umiejętności i nie staram się naśladować nikogo i staram się robić wszystko po swojemu

     15. Jakie są Twoje marzenia, jako uczestnika imprez rajdowych?

Sezon w RSMP za kierownicą topowo przygotowanego BMW E30 M3.

     16. Jak Twoim okiem wyglądają relacje między zawodnikami, a także między zawodnikami a organizatorami?

Relacje między zawodnikami są jednym z powodów dla których chce się wracać na zawody jest zawsze dużo pozytywnej energii, natomiast relacje Zawodnik Organizator tu nie ma reguły ale nie mam z tym problemów

     17. Czy starty w rajdach są jedynym sportem jaki uprawiasz?

W miarę możliwości staram się tez trochę pożeglować.

     18. Czy posiadasz sponsora i w jakim stopniu pomaga Ci on w startach? \

Starty finansuje z własnych środków. Mam również wsparcie firmy RAJDOACTIVE.pl mojego pilota Gawła, oraz znajomych, którzy zawsze coś doradzą w razie konieczności odkręcą coś od swojego auta, i trzymają kciuki na OS-ach.

     19. Czym zajmujesz się prywatnie?

Inżynierem w dziale rozwoju w firmie z branży motoryzacyjnej.

     20. Jakie masz plany na nowy sezon, oraz kolejne?

Jak budżet pozwoli to GSMP i/lub WSMP i jakieś rajdowanie u naszych południowych sąsiadów ale przed wszystkim jeździć jak najwięcej.

 

inf. pras.
fot. Marcin Kolbusz
fot. Andrzej Browarny
fot. Mariusz Szczepaniak

Cykliczne Zawody

Kącik Czytelnika

 

Patronujemy:

  

Wspierają nas:

Dział multimedia współtworzą:

  
  

Współpracujemy: